marți, 9 august 2016
Interventia logopedica
Interventia logopedica se realizeaza prin:
Depistarea problemei:
Semnalarea unei dificultati sau a unui complex de dificultati care se refera la modul de folosire a limbajului rostit sau a celui scris.
De obicei, copiii cu dificultati de limbaj se exprima greoi, invata mai greu scrisul si cititul, se fac intelesi de ceilalti cu greutate. A depista o problema inseamna a o identifica in mod generic fara a o masura si fara a cunoaste posibilitatea inlaturarii ei. Depistarea prevede recunoasterea piedicilor in comunicarea verbala si scrisa si constituie numai momentul initial al unei interventii logopedice in cazul de fata.
Evaluarea complexa:
Implica si identificarea elementelor definitorii pentru tulburarea semnalata. Dupa depistare este firesc sa observam si sa analizam dificultatile copilului, masurand si identificand ce tip de probleme impiedica exprimarea orala sau scrisa. Evaluarea poate fi de ordin general sau specifica.
In cazul evaluarii specifice, identificam in detaliu fiecare problema de comunicare,se constata dimensiunea acesteia si se masoara prin teste si probe specifice.
A evalua limbajul unui copil inseamna a masura dificultatile acestuia in ariile specifice ale acestui proces psihic pentru a putea interveni eficient.
Interventia propriu-zisa cu evaluari periodice:
In urma evaluarii, logopedul face un plan de interventie personalizat, care schiteaza conduita terapeutica individualizata in functie de dificultatile si competentele copilului la un moment dat.
pentru ca este altceva decat activitatea didactica,este necesar ca interventia logopedica sa se desfasoare intr-o atmosfera relaxanta,jocul didactic fiind una din modalitatile principale de realizare a obiectivelor invatarii.
Evaluarea finala.
La finele unei etape de corectare,dar si la finele unei etape scolare se realizeaza o evaluare finala a programului,
Fiecare interventie este proiectata pentru o unitate de timp.
Evaluarea masoara progresele realizate,constata ameliorari,stagnari sau regrese, in functie de care se stabilesc obiectivele interventiei in etapele urmatoare sau se incheie demersul terapeutic in functie de ce se constata.
Scris de Psiholog /Logoped Florentina Gheorghe
Sursa: 8 LOG, Asociatia RENINCO Romania, 2009
Publicat de
Psiholog Florentina Gheorghe - Terapii specifice si interventie psihoeducationala
la
14:25
Nr.tel. 0765 682 850
Competenţe profesionale specifice - psihopedagogie specială:
evaluarea şi psihodiagnoza tipului şi severităţii disfuncţiei persoanelor cu deficienţe/handicap;
consilierea persoanelor cu deficienţe/handicap şi a familiilor acestora; asistenţa, consilierea şi intervenţia psihopedagogică specială în instituţii, organizaţii şi comunitate, specifice pentru persoanele cu deficienţe/handicap;
intervenţia logopedică (preventivă şi curativă.
evaluarea copiilor, elevilor şi tinerilor cu CES.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu